איך לבטל לגמרי עמלות עו"ש בבנק

המטרה: לא לשלם לבנק אפילו שקל אחד עבור עמלות עו"ש.

קהל היעד: אנשים שמשלמים לבנק עמלות עו"ש ומוכנים לעבור לבנק אחר כדי להפסיק לשלם.

האמצעי: מעבר לבנק אחר.

חשבון בנק ללא עמלות

צילומסך: קמפיין לאומי טוטאל דיגיטל

בפוסט הקודם הורדנו את עמלות העו"ש בבנק בעזרת בחירת מסלול עמלות בסיסי אבל יכול להיות שגם תשלום חודשי של 9 או 10 ש"ח זה יותר מדי בשבילכם. דבר ראשון, אתם צודקים. דבר שני, יכול להיות שזה יעלה לכם במחיר של מעבר בנק. גם אם נשמע לכם מוזר לעבור בנק בשביל לחסוך 10 ש"ח, כדאי שתכירו את האפשרויות הקיימות בשוק לפתיחת חשבון בנק פטור מעמלות עו"ש.

צעירים, חיילים, סטודנטים – האוכלוסיות הכי מחוזרות ע"י הבנקים. הסיבה היא פשוטה: לקוח ותיק שעוזב את הבנק לטובת בנק אחר כדי לשפר תנאים, יש סיכוי טוב שהוא יעזוב גם את הבנק החדש בשביל הבנק הבא שיציע לו הטבה משמעותית. אבל כשמדובר בלקוח צעיר בתחילת דרכו הפיננסית, כנראה שהוא יישאר בבנק שלו לאורך שנים ארוכות כי אחוזי המעברים בין בנקים מאוד נמוכים בישראל.

אם אתם צעירים/חיילים/סטודנטים, רוב הבנקים יציעו לכם חשבון פטור מעמלות עו"ש ואולי גם מענק כספי בתור לקוחות חדשים. לא אפרט כאן את ההטבות של הבנקים השונים כי המבצעים משתנים כל שני וחמישי אבל ברגע שתגידו את מילת הקסם "חייל" או "סטודנט", הבנק יוותר לכם על העמלות למרות שאין לכם הכנסה מסודרת (ואולי דווקא בגלל זה, הרי לקוח במינוס הוא לקוח שבוי שמכניס ריביות לבנק).

רשימת בנקים ללא עמלות עו"ש

לאומי טוטאל דיגיטל – חשבון דיגיטלי של בנק לאומי ללא עמלות עו"ש וללא סניף פיזי. אם כבר יש לכם חשבון בנק של לאומי, תוכלו לבקש לעבור לסניף 701 Total Digital.

פפר – חשבון שפועל דרך האפליקציה וגם הוא שייך לבנק לאומי ללא עמלות עו"ש וללא סניף פיזי. החשבון שלכם יהיה שייך לסניף 601 Pepper.

פועלים בי אונליין – חשבון דיגיטלי של בנק הפועלים ללא עמלות עו"ש וללא סניף. אם כבר יש לכם חשבון בנק של הפועלים, תוכלו לבקש לעבור לסניף 767 Be Online.

דיסקונט טאצ'ר – חשבון דיגיטלי של בנק דיסקונט ללא עמלות עו"ש וללא סניף. אם כבר יש לכם חשבון בנק של דיסקונט, תוכלו לבקש לעבור לסניף 535.

חשבון ירוק של הבינלאומי – אם כבר יש לכם חשבון בבנק הבינלאומי, תוכלו להצטרף לחשבון הירוק כדי לחסוך בניירת ולקבל פטור מעמלות עו"ש.

חשבון ירוק של אוצר החייל – אם כבר יש לכם חשבון בבנק אוצר החייל, תוכלו להצטרף לחשבון הירוק כדי לחסוך בניירת ולקבל פטור מעמלות עו"ש.

בנק יהב – כבר לא סגור לעובדי מדינה בלבד. יש פטור מעמלות עו"ש למעבירי משכורת נטו של לפחות 5,000 ש"ח. מתאים אם יש לכם בנק יהב קרוב לבית.

חשבון הפוך של בנק אגוד – נשמע טוב אבל יש הרבה אותיות קטנות: צריך להעביר משכורת נטו מעל 7,000 ש"ח ליחיד או 9,000 ש"ח לזוג ולבצע לפחות 8 פעולות בחודש או להגיע לחיוב חודשי של 2,000 ש"ח בכרטיס אשראי של בנק אגוד. בנוסף, יש ריבית 3% על הפלוס אבל ההטבה מוגבלת לגובה המשכורת. ההטבות למשך 3 שנים אבל אחרי זה תוכלו לבקש הארכה. מתאים אם יש לכם בנק אגוד קרוב לבית.

לסיכום, יש כמה אפשרויות לניהול חשבון בנק ללא עמלות עו"ש בלי להתמקח ובלי לריב עם הבנק. רק תבחרו מהרשימה: לאומי טוטאל דיגיטל, פפר, פועלים בי אונליין, דיסקונט טאצ'ר, הבינלאומי, אוצר החייל, בנק יהב או חשבון הפוך של בנק אגוד. אפשר לפתוח חשבון חדש באחד מהבנקים האלה או לעבור סניף או מסלול בתוך הבנק.

⇓ כתוב את התגובה שלך כאן ⇓

תגובות

11 תגובות

  1. איך משתתפים בבנק הפועלים און ליין.
    אין אפשרות להגיע דרך הקישור.
    חיים

    • אלון שמש

      חיים, תכתוב בגוגל: פועלים be online.
      בתוצאה הראשונה יש הסבר על החשבון עם שאלות נפוצות וקישור להצטרפות.

  2. עדיין לא קבלתי תשובה לשאלה: מהי עמלת ערוץ ישיר 5 ? בתיה

    • אלון שמש

      עמלת ערוץ ישיר היא עמלה שמשלמים על פעולה אוטומטית שלא דורשת התעסקות של פקיד הבנק. למשל: כשאת עושה העברה בנקאית או מעבירים לך, כשאת מפקידה צ'ק או מישהו אחר מפקיד צ'ק שהבאת לו, משיכת מזומן בכספומט, הורדת סכום מכרטיס האשראי…

  3. בבנק הפועלים, כל מה שנדרש מאשתי לקבל הנחה בדמי הניהול היה פשוט לחתום על התחייבות להעביר משכורת של כ-5,000 שח בחודש.

  4. ביולוג ירושלמי

    מאמר מעולה!
    לפני מספר שנים עברתי מבנק הפועלים לבנק יהב (לאחר שהייתי בבנק הפועלים מגיל 16, בסביבות 20 שנה) והפסקתי לשלם לבנק אפילו שקל אחד בודד.
    תודה רבה!

  5. לגבי לאומי דיגיטאל, ידוע לי על האפשרות הזו, אבל הסיבה שלא עברתי לזה היא מכיון שלא יהיה לי עם מי לדבר על כל דבר שאצטרך לסדר בבנק, מכיון שאין היכירות אישית עם הפקידים והמנהל, כדוגמת נטילת הלוואה, הגדלת מסגרת בכרטיסי אשראי, העברה מחו"ל או לחו"ל ועוד הרבה דברים שאין למי לפנות.

  6. הלוואי שהייתי קוראת את זה קודם- לאומי לא מאפשרים לעבור לסניף טוטאל דיגיטל (701) בטענה שעומדים לסגור אותו.
    תוהה לאיזה בנק לעבור כדי לקבל מסלול ללא עמלות מיותרות

    • מה לגבי פפר של לאומי? זה בעצם מה שהחליף את טוטאל דיגיטל.

    • היי אלון. אני משלם עמלות עו"ש ויש לי בערך 140,000₪ בעו"ש. הבנתי שכיום ניתן לעבור בנק "בלחיצת כפתור", השאלה איך אני יכול להתמקח ולקבל ביטול של העמלות בעו"ש?
      דבר נוסף, אולי בעוד כשנתיים אצטרך לקנות דירה (אולי לא). מה אני יכול לעשות עם הכסף בעו"ש ששוכב שם סתם?

      תודה רבה מראש!

    • היי בן, יש בנקים שנותנים מסלולים בלי עמלות עו"ש ויש כאלה שקשה לשכנע אותם לוותר. כשמדובר בלקוחות חדשים, יותר יתאמצו ללכת לקראתך. במיוחד אם יש הכנסה גבוהה בצורה מסודרת.

      לגבי כסף שצריך להיות נזיל, הייתי במצב דומה כשזכיתי עם אשתי במחיר למשתכן ולא ידענו מתי נחתום על חוזה ונתחיל לשלם. את הכספים שמיועדים לדירה שמנו בחשבון מלווה באתר ביטיבי ישראל. כתבתי כאן בהרחבה:
      http://www.alonsave.co.il/btbisrael

⇓ כתוב את התגובה שלך כאן ⇓