העמלה הנסתרת של ביט, פפר פיי, פייבוקס (ואיך לא לשלם אותה)

המטרה: להשתמש באפליקציות התשלומים בלי לשלם עמלות נסתרות.

קהל היעד: אנשים ששולחים ומקבלים כסף דרך ביט, פפר פיי או פייבוקס.

האמצעי: לבחור את הדרך לקבלת כסף או לנהל חשבון בנק ללא עמלות עו"ש.

אפליקציית תשלומים

אפליקציית תשלומים

כמה נוח שאפשר להעביר כסף לחברים בלי להתעסק עם מזומן ועודף או לרשום צ'ק או לבצע העברה בנקאית. במיוחד כשמדובר בסכומים קטנים כמו 30 ש"ח למי שהזמין פיצה בשביל כל החבר'ה.

אפליקציות התשלומים המובילות בישראל הן ביט (bit) של בנק הפועלים, פפר פיי (Pepper Pay) של בנק לאומי וגם פייבוקס (Paybox) של בנק דיסקונט. השירות ניתן ללקוחות כל הבנקים.

איך מעבירים כסף באפליקציית תשלומים?

כדי להעביר כסף, צריך למלא פרטי כרטיס אשראי. התשלום יגיע מהכרטיס כמו כל רכישה רגילה באשראי. כלומר, במועד החיוב החודשי.

כדי לקבל כסף, צריך למלא פרטי חשבון בנק. הכסף ייכנס לחשבון הבנק תוך יום עסקים. כלומר, יופיע בחשבון הבנק למחרת או אחרי יומיים. פייבוקס מאפשר לקבל את הכסף לחשבון הבנק, לכרטיס האשראי או לצבור בחשבון פייבוקס.

3 האפליקציות המתחרות מצהירות שהשירות ניתן חינם. האם זה באמת בחינם בלי אותיות קטנות? עוד מעט נגיע לזה.

אם זה בחינם, מה הם מרוויחים מזה?

כדי להגדיל את התחרות ולצמצם את הריכוזיות במערכת הבנקאית, יצא חוק שמפריד את חברות כרטיסי האשראי מהבנקים, ישראכרט מהפועלים ולאומי קארד מלאומי. גם הפועלים וגם לאומי רוצים להמשיך לשלוט בשוק האשראי ולכן הם פיתחו את ביט ואת פפר פיי בהתאמה בתור תחליף לכרטיס אשראי.

כרגע הם לא מרוויחים עמלות מהשימוש באפליקציות התשלומים אבל השימוש בשירות מוגבל בסכום יומי ובסכום חודשי.

אני מניח שהשלב הבא יהיה להטמיע את השירות בבתי עסק ולגבות עמלה ישירות מהעסק. עמלה כזו יכולה להיות נמוכה יותר מהעמלה שהעסק משלם לחברת האשראי. כשיהיו הרבה בתי עסק כאלה, אנשים ישאירו את הארנק בבית כי הסמארטפון יהיה הארנק החדש.

כמה באמת עולה להעביר כסף באפליקציית תשלומים?

החיוב מתבצע דרך כרטיס האשראי אז אין עמלה על הפעולה כי כל החיובים מרוכזים למועד החיוב החודשי.

כמה באמת עולה לקבל כסף באפליקציית תשלומים?

התשלום נכנס לחשבון הבנק אז למרות שאפליקציית התשלום לא גובה כסף, זו פעולה בערוץ ישיר כאילו קיבלתם העברה בנקאית.

מי שמשלם עמלת פעולה בערוץ ישיר, זה מה שהוא הולך לשלם בכל פעם שיקבל כסף:

בנק יהב 1.20
בנק הפועלים 1.35
בנק לאומי 1.65
מזרחי טפחות 1.76
הבינלאומי 1.80
בנק דיסקונט 1.85
בנק אגוד 2.90

בשביל לקוח הבינלאומי שמקבל 1,000 ש"ח, מדובר בעמלה של 0.18%. אבל אם אותו לקוח מקבל 30 ש"ח, זו כבר עמלה של 6%.

איך לבדוק אם שילמתם עמלה על כסף נכנס?

תעברו על פירוט העו"ש בחודשים האחרונים ותבדקו בתחילת כל חודש כמה עמלות שילמתם לבנק. אם שילמתם יותר מ-10 ש"ח בחודש, יש פתרון בהמשך.

חשוב לציין שמי שנהנה מהעמלה זה הבנק שאליו נכנס הכסף ולא הבנק שמקושר לאפליקציית התשלום. בנוסף, יש מסלולי עמלות שבהם מתחילים לשלם רק אחרי 10 פעולות (מסלול בסיסי) או אחרי 50 פעולות (מסלול מורחב) אז יש כאלה שישלמו רק על חלק מהפעולות.

איך לבטל לחלוטין את העמלה על קבלת כסף באפליקציית תשלום?

שיטה 1: ביטול עמלות עו"ש – השיטה הראשונה היא החביבה עליי כי בה לא משלמים בכלל עמלות. יש בנקים ללא עמלות עו"ש, פשוט תעברו לאחד מהם. אני ממליץ להוריד את המדריך לאיפוס עמלות הבנקים כדי לראות את הרשימה המעודכנת. ביטלתם את העמלות? עכשיו תוכלו לקבל כסף דרך כל האפליקציות.

שיטה 2: ביט בפועלים ופפר פיי בלאומי – אם יש לכם חשבון בבנק הפועלים, תבקשו לקבל כסף דרך ביט. אם יש לכם חשבון בבנק לאומי, תבקשו לקבל כסף דרך פפר פיי. שני הבנקים נותנים פטור מתשלום עמלה למשתמשי האפליקציות שלהם.

שיטה 3: האפשרויות של פייבוקס – בניגוד לביט ופפר פיי שמעבירים את התשלום ישר לחשבון הבנק, פייבוקס מתפקד בתור ארנק דיגיטלי. הוא מאפשר לצבור את הכסף בארנק ולמשוך מתי שרוצים. היתרון של פייבוקס הוא שאפשר למשוך את הכסף בתור זיכוי לכרטיס האשראי במקום לחשבון הבנק. כשהשורה נרשמת בפירוט האשראי ולא בעו"ש, אין פעולה חדשה בערוץ ישיר ולכן אין עמלה.

לא משנה באיזו שיטה בחרתם, עדיין תוכלו להתקין את 3 האפליקציות ולשלם דרכן. פשוט תכניסו פרטי חשבון בנק רק כשאתם יודעים שלא תשלמו עמלה על קבלת הכסף.

לסיכום, כשמשלמים כסף דרך אפליקציות התשלומים אין עמלה אבל ייתכן שתשלמו עמלת פעולה בערוץ ישיר כשתקבלו כסף. כדי לא לשלם עמלה, מומלץ לעבור לחשבון בנק פטור מעמלות עו"ש או לבחור את האפליקציה המתאימה שבה לא תשלמו כלום.

⇓ כתוב את התגובה שלך כאן ⇓

תגובות

5 תגובות

  1. היי אלון, אני לא יודעת מתי העלית את הפוסט הזה ואשמח לוודא שהדברים שכתבת רלוונטים גם להיום. אם הבנתי אותך נכון אם אני לקוחה בבנק לאומי עדיף שהעברות של כסף יעברו דרך אפליקציית פפר פיי? בדרך הזאת לא אשלם בכלל עבור העברות לחשבון?

    • אלון שמש

      זה תלוי במסלול העמלות שלך. אם תקבלי כסף בהעברה בנקאית, תשלמי בתחילת החודש הבא עוד שקל ומשהו על פעולה בערוץ ישיר? בדיקה מהירה בעו"ש על תחילת החודש תראה לך את התשובה.
      אם את משלמת על פעולות בערוץ ישיר, עדיף לך לקבל כסף דרך פיי או פייבוקס.
      בכל מקרה את יכולה לשלם בכל האפליקציות כי התשלום יוצא מכרטיס האשראי.
      אישית אני מעדיף את פייבוקס כי הוא עובד כמו ארנק דיגיטלי, אפשר לצבור בו כסף ולהעביר לאחרים וגם אפשר למשוך את הכסף לכרטיס האשראי.

  2. אלון, ואם יש משתמש שיש לו ביט ו/או פפר , איך הוא יכול להעביר לך אם יש לך רק פייבוקס?
    הדבר אפשרי או שלא?

    • אלון שמש

      אי אפשר להעביר מאפליקציה אחת לאחרת. מי שמשלם על פעולות בערוץ ישיר ואין לו חשבון בפועלים וגם לא בלאומי, יכול לבקש מהמשלם להתקין פייבוקס ולשלוח לו קישור למאמר הזה כדי ליידע אותו לגבי העמלות הנסתרות.
      להתקין אפליקציה לוקח פחות מדקה וזה בחינם. אז למה לא להתקין את שלושתם?

  3. כתבה מעולה, תודה אלון!

⇓ כתוב את התגובה שלך כאן ⇓