קורס החירות הפיננסית של רונן מרגוליס (קוד קופון 20% הנחה)

המטרה: להשקיע את הכסף בצורה נבונה בלי להיות מומחה להשקעות.

קהל היעד: כל מי שחסך כסף ורוצה להרוויח ריבית בלי סיכונים מיותרים.

האמצעי: קורס החירות הפיננסית של רונן מרגוליס (פרונטלי או דיגיטלי) + קוד קופון 20% הנחה.

קורס החירות הפיננסית - רונן מרגוליס

קורס החירות הפיננסית – רונן מרגוליס

אז חסכנו קצת כסף בצד. עם הזמן הקצת הזה הפך להרבה כסף שמתבטל לו בעו"ש או בפיקדון בנקאי בריבית של חלקיק אחוז. לא חבל על הריבית שהכסף הזה היה יכול לעשות?

בדיוק בשביל זה קיים שוק ההון. או בשמו העממי: הבורסה.

לחץ כאן כדי ללמוד איך להשקיע לבד » (קוד קופון: אלון חיסכון)

אז למה לא כולם משקיעים את הכסף?

יש הרבה ישראלים שמעדיפים להתרחק מהבורסה ולהשאיר את הכסף בעו"ש או בפיקדון עם ריבית אפסית.

ריכזתי כאן את 4 הסיבות העיקריות שתופסות לדעתי את הרוב המוחלט של החוסכים שלא משקיעים. לכל סיבה יש גם פתרון.

סיבה 1: שוק ההון מפחיד כמו קזינו

פעם בכמה שנים יש מפולת בבורסה שגורמת לאנשים להתרושש ולקפוץ מהגג. יש סיכוי סביר שאתם מכירים מישהו שאיבד את רוב כספו בגלל התרסקות של מניה שנראתה בטוחה ויציבה. אולי גם אתם נפגעתם במשבר 2000 או במשבר 2008. חוויה טראומטית כזו עלולה לגרום לאדם הכי חכם ושקול פגיעה בביטחון ורתיעה מהבורסה.

האמת היא שמי שקונה מניה בודדת, אכן עלול לחטוף חזק כשחברה בודדת נופלת. מי שמבצע הרבה פעולות, סיכוי גבוה שהתיק שלו ייפגע. ומי שנכנס לשוק המניות לטווח קצר, עלול לחוות מפולת בדיוק רגע לפני שיצטרך את הכסף.

אבל… מי שנצמד לטווח ארוך למדדים פאסיביים של מניות ואג"ח בלי להגיב לאירועים חיצוניים, יכול לנטרל את הסיכון עד שיהיה שואף לאפס. הזמן מרפא הכל ואחרי כל ירידה קשה בהיסטוריה היו עליות.

לחץ כאן כדי ללמוד איך לנטרל את הסיכון בשוק ההון » (קוד קופון: אלון חיסכון)

סיבה 2: זה נשמע מסובך להשקיע לבד

האתרים הכלכליים ויועצי ההשקעות עובדים קשה כדי להפוך נושא פשוט למדע טילים. הם משתמשים במונחים מסובכים ומתייחסים לכל אירוע קטן כדי להסביר מה צריך לשנות בתיק ההשקעות בעקבות האירוע.

האינטרס של האתרים הכלכליים הוא להביא יותר קוראים ולמכור שטחי פרסום יקרים לחברות שמחפשות משקיעים.

ליועצי השקעות ולמשווקים פנסיוניים יש אינטרס ברור שזה יישמע מסובך. בין אם הם "חינמיים" וגוזרים קופון מההמלצות ובין אם הם אובייקטיביים בתשלום ורוצים להמשיך לייעץ כדי לקבל שכר.

האמת היא שהרבה יותר קל להשקיע בצורה חכמה מאשר להוציא תעודת בגרות או לקבל רשיון נהיגה.

למעשה, אפשר להחזיק בתיק ההשקעות 2 נכסים בלבד ולשכוח מהם עד שיצטבר כסף חדש לחיסכון.

לחץ כאן כדי להפוך את ההשקעה לפשוטה » (קוד קופון: אלון חיסכון)

סיבה 3: הצפת מידע ואפקט הסטודנט הנצחי

אנחנו מוצפים בעודף מידע מכל הכיוונים. האתרים הכלכליים מפגיזים אותנו בכתבות עם מידע סותר ומבלבל.

הנה כמה כותרות אמיתיות שמצאתי בשיטוט קצר באחד האתרים הכלכליים:
לאן הולך המדד האמריקאי?
איזו מניה בתל אביב כדאי לחטוף?
כיצד תזהו את המומנטום הנכון להיכנס?
אחרי הדוחות, הזדמנות לקנות או למכור את אפל?
ברבי או מלחמת הכוכבים: מה העתיד של מניות הצעצועים?

אפילו כשמזקקים את המידע למה שבאמת חשוב, למשל באתר הסולידית שלמדתי ממנו המון ואני ממליץ לכל אחד לקרוא אותו, ברגע שצוללים פנימה לתגובות ולקהילות, עודף המידע עלול לשתק ולמנוע פעולה.

זו תופעה נפוצה שאנשים רוצים להתחיל להשקיע אבל רק קודם ליתר ביטחון קוראים עוד מאמר ועוד שרשור ארוך בפורום ואז פותחים עוד דיון מלא בהתלבטויות ובינתיים הזמן עובר והכסף מתבטל.

אז במקום להתברבר ולהיות סטודנט נצחי שרק לומד ולומד בלי לעשות, אפשר פשוט לבוא ל-2 מפגשים או לצפות בקורס הדיגיטלי ולקבל תכלס את מה שצריך לדעת כדי לפתוח חשבון השקעות למסחר עצמאי ולקנות ני"ע.

בשיטה הזו תהיו רגועים שלא לקחתם סיכונים מיותרים וגם לא תתבאסו על הזדמנויות שכביכול התפספסו.

והכי חשוב, לא תצטרכו להגיב בשום צורה לשינויים בעולם כשיש לכם תוכנית השקעה מסודרת.

לחץ כאן כדי לעשות את הצעד הראשון בשוק ההון » (קוד קופון: אלון חיסכון)

סיבה 4: זה לא בשליטה שלי, מה כבר אוכל לעשות?

אנחנו אוהבים להתמקח מול הבאסטיונר בשוק כדי לחסוך כמה שקלים על שקית עגבניות ("יאללה, תעגל למטה, בשביל הסיפתח של הבוקר") אבל ברגע שזה מגיע לחיסכון שלנו שאמור להספיק לנו עד 120, פתאום אנחנו סומכים על אחרים שידאגו לנו, שמים בערימה את המכתבים של הדוחות השנתיים בלי לפתוח אותם, סופגים דמי ניהול גבוהים, משלמים מס על הרווחים בלי לבקש את הכסף בחזרה, ובקיצור: משחררים שליטה על הכסף ומעבירים את השליטה לאנשים אחרים שיכול להיות שהם מבינים בביטוחים אבל כנראה בקושי יודעים משהו על השקעות ותשואה.

אל תסמכו על אף אחד שידאג לכסף שלכם במקומכם. לא על הסוכן הפנסיוני, לא על הממונה על שוק ההון, לא על הורים וחברים, לא עליי, לא על הסולידית וגם לא על רונן. מי שיחיה עם התוצאות של הפעולות שלכם אלה רק אתם ולא אף אחד אחר. לכן חשוב להכיר את שוק ההון, את המוצרים השונים ואת הטריקים המיוחדים כדי להוציא מהם את המיטב.

דוגמא שימושית מהחיים: יש טריק שבזכותו אמא שלי מקבלת החזר מס של 7,000 ש"ח בשנה (פלוס ריבית והצמדה). על הטריק הזה לא תשמעו מהסוכן הפנסיוני ואני בספק אם תמצאו עליו מידע באתרים הכלכליים. רונן מרגוליס מלמד את הטריק הזה בקורס החירות הפיננסית והוא מתאים לכל מי שיש לו חיסכון והוא לא עובד או שעובד מתחת לסף המס. בשביל זוג שהפסיק לעבוד (ולא משנה באיזה גיל) ועכשיו משלם מס על רווחים בשוק ההון, המידע הזה שווה 13,000 ש"ח בשנה שאפשר לקבל בחזרה ממס הכנסה.

לחץ כאן כדי להחזיר את השליטה בכסף לידיים שלך » (קוד קופון: אלון חיסכון)

היום שבו אפשר להפסיק לעבוד ולחיות מהריבית

עוד נושא שמופיע בקורס הוא "עצמאות פיננסית". בחלק הזה רונן מביא דוגמאות ריאליות שמוכיחות שלא צריך לחכות לגיל הפנסיה או לצבור סכום כסף דמיוני כדי לפרוש מעבודה ולחיות מהריבית. בשביל זה חשוב להכיר את שיעור המשיכה הבטוח שישמור על התיק אפילו בתרחיש הכי גרוע של פרישה רגע לפני משבר עולמי.

כדאי לדעת: הנתונים נבדקו על פני יותר ממאה שנה כולל האפשרויות הגרועות ביותר לפרוש בהן, רגע לפני משבר ממושך כמו בשנת 1929 או בשנת 2000. אז נכון שאין דבר כזה "אפס סיכון" אבל אפשר ללמוד מניסיון של יותר ממאה שנה איך לנהל את הסיכון.

בנוסף, מתברר שיש כמה שיטות לדחות את המס על הרווחים בשנים רבות ואפילו לבטל את המס לחלוטין. אחזור על הנתון הקודם שרוב האנשים לא מכירים: בשביל זוג שהפסיק לעבוד (ולא משנה באיזה גיל) ועכשיו משלם מס על רווחים בשוק ההון, המידע הזה שווה 13,000 ש"ח בשנה שאפשר לקבל בחזרה ממס הכנסה.

אז למה הרוב משלמים מס על רווחים ולא מקבלים בחזרה? כי הם לא מבקשים. ולמה הם לא מבקשים? כי הם לא יודעים שאפשר או לא רוצים להתעסק עם זה. ולמה הם לא יודעים? כי אף אחד לא סיפר להם על האפשרות הזו. נו טוב, עד עכשיו.

אז איך מתחילים להשקיע על טייס אוטומטי?

1. נכנסים לאתר קורס החירות הפיננסית.
2. קוראים על הקורס ולוחצים על כפתור ההרשמה.
3. בוחרים קורס פרונטלי או קורס דיגיטלי (בשניהם הקוד פעיל).
4. ממלאים קוד קופון: אלון חיסכון.
5. משלמים בטופס המאובטח בכרטיס אשראי.

באתר יש מידע נוסף על הנושאים שלומדים בקורס והתוצאות של הבוגרים.

לסיכום, אני ממליץ לכל אחת ואחד להירשם לקורס החירות הפיננסית של רונן מרגוליס. ברוב המקרים ההשקעה הסמלית בקורס תחזיר את עצמה תוך כמה שבועות או חודשים בזכות זה שתשקיעו לבד בלי גוזרי הקופונים ובזכות החיסכון בעמלות, דמי ניהול ומסים שפוגעים בשווי הנקי שלכם. רק תזכרו למלא קוד קופון כדי לחסוך כסף במבצע חבר מביא חבר.

לחץ כאן כדי להירשם לקורס החירות הפיננסית » (קוד קופון: אלון חיסכון)

⇓ כתוב את התגובה שלך כאן ⇓

תגובות

9 תגובות

  1. דורון שטייף

    היחייד שבטוח ירויוח הוא המרצה המטעה הזה. מי שקונה את ההבל שאפשר ללא סיכון וללא סכום השקעה ניכר לא לעבוד ולחיות מהריבית… שיבושם לו. אין חיה כזאת, זה מאחז עיניים, שרק נראה מהוגן, עם משקפיים ופרצוף תמים, אבל בעצם נוכל,שמנצל במקרה הטוב תמימות של אנשים. בשביל רווח צריך סיכון, וצריך להיות משקיע אקטיבי. רוב האנשים יפסידו, וזה בדוק.

    • אלון שמש

      דורון, חבל שאתה סתם מלכלך על אדם שאני מאוד מעריך בלי שבדקת את הנתונים. אז נעבור ביחד על הטענות שלך:

      1. "שאפשר ללא סיכון" – אף אחד לא מבטיח לך אפס סיכון. אבל כשמשקיעים לטווח ארוך, הסיכון להפסד שואף לאפס כמו אקספוננט שלילי. בראייה היסטורית של יותר מ-100 שנה, מי שהחזיק מדד מניות בפיזור עולמי או אפילו אמריקאי למשך יותר מעשור בלי למכור, יצא ברווח.

      2. "לא לעבוד ולחיות מהריבית" – אף אחד לא דיבר על "ללא סכום השקעה ניכר" אלא על "היום שבו אפשר להפסיק לעבוד ולחיות מהריבית". יש הבדל ענק. הנה דוגמא: אדם שצבר מיליון וחצי ומוציא בחודש 6,000 ש"ח. מספיק שתיק ההשקעות שלו יעשה 5% בשנה כדי לא לפגוע בקרן אלא אפילו להגדיל קצת את התיק.

      3. "בשביל רווח צריך סיכון" – נכון אבל כאמור אפשר לצמצם את הסיכון באמצעות פיזור והשקעה לטווח ארוך.

      4. "צריך להיות משקיע אקטיבי" – לא נכון. לרוב האנשים לא מתאים ניהול אקטיבי אלא ניהול פאסיבי של שגר ושכח.

      5. "רוב האנשים יפסידו" – אלה שיבצעו הרבה פעולות, יקנו מניות ספציפיות וינסו לתזמן את השוק, רובם באמת יפסידו. אז כדי שאנשים לא יעשו טעויות ויפסידו את כספם, חשוב להשקיע לטווח ארוך, לפזר את הסיכון, לתכנן את המס שישאף לאפס, לצמצם את דמי הניהול ולהיצמד למדדים פאסיביים. והקורס של רונן מסביר בדיוק איך לעשות את זה.

    • דורון שטייף

      אני מכיר את כל התיאוריות. לי עצמי יש רישיון ניהול תיקים, ואני בוגר של קורסים דומים.
      התיאוריות הללו שייכות לעבר ואינן תקפות עוד. הסכנה היא שאנשים באמת יאמינו וינסו זאת ועוד עשר שנים יגלו שטעו אבל מאוחר מידי.

    • אלון שמש

      תודה על הגילוי הנאות. ברור שמי שמנהל תיקים בתשלום יעדיף שאנשים ישלמו למנהל תיקים במקום להשקיע בצורה פאסיבית.

      בסוף 2007 וורן באפט התערב עם קרן הגידור פרוטז'ה פרטנרס על מיליון דולר שאחרי עשור קרן שעוקבת אחרי מדד S&P 500 תנצח את קרנות הגידור. בסוף 2017 באפט ניצח בענק והכסף הלך לתרומה.

      גם מחקרים שהשוו מדדי מניות לקרנות אקטיביות הגיעו למסקנה שלאורך זמן רוב הקרנות לא מכות את המדד. יש בודדות שמצליחות אבל אי אפשר לדעת מראש מי יהיו אלה שיצליחו.

      לרוב האנשים אין סיבה לשלם למישהו חיצוני שינהל את תיק ההשקעות כשאפשר לבנות תיק פשוט מחקה מדדים בדמי ניהול נמוכים.

    • למרבה הפלא, אני מסכים איתך. אני רק אומר שלבנות על תשואה קבועה לאורך זמן, ללא סיכון, זה לא ריאלי. לצפות לתשואה קבועה של 6 אחוז בשנה, כל שנה. לכן, כחיסכון לטווח ארוך זה רעיון נכון. אולם אם יש לך סכום כסף, נאמר שני מיליון שקל, ואתה מצפה לתשואה רבועה ללא סיכון, עדיף לקנות נכסס ולהשכירו. לא תוכל לבנות על תשואה קבועה לכל התקופה של 10 שנים, לדוגמא, בכל השקעה שהיא בשוק ההון. מי שמבטיח תשואה קבועה, א. עובר עבירה, באם הוא בעל רישיון, ב. מסוכן.
      בכל מקרה, צריך תמיד להתאים את ההשקעה לצרכים, ומי שאינו יכול לסבול הפסד, לא יחכה שבאין סוף, ההפסד יתקזז.

  2. דורון – אף אחד לא דיבר על *תשואה קבועה*! התכנון הוא לבצע *משיכה קבועה* מתיק ההשקעות למרות שהתשואה משתנה, כלומר למשוך נניח 3% מההון הראשוני בעת הפרישה גם אם התיק עולה 15% בשנה מסוימת וגם אם הוא יורד 20% בשנה אחרת. בגלל תנודתיות השוק – מי שפרש בזמן טוב (קרי בזמן עליות בשוק) המשיכות שלו יהיו נמוכות מתשואת התיק, וכך התיק יגדל למרות המשיכות, והגידול ייגן עליו גם מפני ירידות שיבואו בהמשך. אבל אם מישהו פרש בתזמון גרוע ובשנים הראשונות אחרי הפרישה יש גם ירידות בשוק, ובנוסף הוא גם מושך כספים מהתיק – אז התיק בוודאות יצטמק. בתרחיש קיצון התיק עלול להצטמק עד כדי כך עד שלא יוכל להתאושש יותר, ובסוף יתאפס לחלוטין.
    אז איך נמנעים מהמצב הזה? בשביל זה בוצעו המון מחקרים אקדמיים, שבחנו נקודות שונות לפרישה, עם שיעורי משיכה שונים ביחס לשווי הראשוני של התיק בעת הפרישה. אפשר לציין את מחקר טריניטי המפורסם, וניתן לראות מחקר מקיף מאוד כאן: https://earlyretirementnow.com/2016/12/07/the-ultimate-guide-to-safe-withdrawal-rates-part-1-intro/
    המחקרים בחנו מה סיכויי השרידות של התיק לאורך שנים רבות (20, 30 ואפילו 50 שנה), ובפרט בחנו מצבים בהם פרשנו בנקודה אומללה ביותר, רגע לפני משבר ממושך. הרעיון הוא שאם התיק שרד את כל המשברים בשווקים לאורך יותר ממאה שנות היסטוריה, כולל שתי מלחמות עולם, אז ניתן להניח בסבירות גבוהה מאוד שהוא חסין, כי מדובר במובהקות סטטיסטית מאוד חזקה, ועמידות בפני מצבים קיצוניים ביותר בשווקים.
    המחקרים בחנו מהו שיעור המשיכה שיבטיח את שרידות התיק, ומה צריך להיות הרכב התיק לשם כך (כלומר איזה שילוב של מניות ואג"חים בתיק). אני בעצמי העמקתי את הבדיקה ובחנתי מה צריך להיות שיעור המשיכה המקסימלי כך שהתיק עצמו יישמר ולא יקטן (ובשאיפה אפילו יגדל משמעותית עם השנים) – כדי שגם נחיה מהתשואה וגם נגדיל את הקרן, כדי להוריש אותה הלאה. אני שוב מדגיש ש*לא מדובר בתשואה קבועה*, וזמנית יכול להיות שלא נחיה רק מהתשואה, אלא גם נמשוך מהקרן – אבל לאורך זמן, אם הקפדנו על אותו שיעור משיכה, התיק יתאושש ואף יגדל ביחס לנק' ההתחלה (קרי, נק' הפרישה).

    אז אנא ממך – לפני שאתה מאשים מישהו בהטעיה או באחיזת עיניים – תבדוק את הנתונים ותקרא מחקרים, כי עם נתונים אי אפשר להתווכח. לא מדובר בתיאוריה כפי שציינת – אלא בנתונים אמיתיים, ויש גם מחשבוני פרישה פיננסיים באינטרנט שמאפשרים לבחון את הדברים שתיארתי לעיל. אז האמירה שלך ש"עדיף לקנות נכס ולהשכירו" היא אמירה שלא מבוססת על בדיקה אמיתית, ומבחינה מספרית היא פשוט אינה נכונה. בפירוש אפשר לייצר בקלות תיק השקעות פשוט ופאסיבי שמושכים ממנו סכום קבוע (שנגזר משוויו ההתחלתי), גם בלי להתעסק עם נדל"ן ועם שוכרים, להפיק תשואה דומה לזו של השקעה בנדל"ן, ובמרבית המקרים התיק גם יגדל הרבה יותר מקצב הגידול הממוצע של נכס נדל"ן, כך שגם הירושה שנותיר הלאה תהיה גבוהה יותר משווי נכס הנדל"ן, ותצריך מאיתנו הרבה פחות התעסקות בדרך (לך תתעסק עם שוכרים, בעלי מקצוע ושיפוצים בגיל 80).

    ונקודה אחרונה – כל הסיפור הזה הוא רק חלק קטן מהקורס… חלק מהאנשים אולי מקווים לפרוש לפני הפנסיה ולחיות מהתיק שלהם, אבל לרוב האנשים הדרך לשם עוד רחוקה וגם אם הם מגיעים לנקודה הזו, רובם בוחרים שלא לפרוש מעבודתם, וזה כמובן בסדר גמור. בלי קשר לעניין הפרישה – הקורס מקנה בצורה קלה ופשוטה את כל הכלים לניהול נבון של החסכונות שלנו (גם בחשבון השקעות "רגיל" וגם בחשבונות ה"מיוחדים" – קרן פנסיה, קרן השתלמות, קופת גמל), למקסום תשואה ללא חשש מתנאי השוק המשתנים, ולהגדרת מטרות ברורה, ולהתאמת השקעותינו בהלימה למטרות שהגדרנו לעצמנו.

  3. אז קראתי את הפוסטים בבלוג הזה, וקראתי בעוד כמה בלוגים פוסטים חשובים לא פחות, הבנתי את הרעיון הכללי של השקעה פאסיבית ולא ידעתי איך להתחיל ומה לעשות, אך הפוסט הזה שממליץ על הקורס של רונן בהחלט האיר את עיניי כי התחלתי לעקוב אחרי רונן מרגוליס ואהבתי את הגישה. לבסוף, עשיתי את הקורס ואני ממליצה מאוד (!) כי יצאתי עם כלים מעשיים ותכנית תכלס מה לעשות. מי שתוהה לגבי הכסף שלו, רוצה להיות במקום טוב יותר בעוד X שנים, אולי עוד לפני הפנסיה, שילך לשמוע את רונן. קורס חובה.

  4. אלימלך

    שלום אלון,
    יישר כח על הבלוג. חשוב ומועיל ומסודר.
    האם תוכל לתת מידע על השקעות בבורסה בארץ לעומת השעות בחו"ל, כלומר על מניות או אגחים בחו"ל אבל מהארץ, כולל הוצאות נלוות שצריך לדעת עליהם.
    בתודה

  5. הנרי קנדיטן

    התרשמתי מידע והמלצות פרקטיות על סמך המחקרים , הבנה עמוקה בשוק ההון .תודה רבה

⇓ כתוב את התגובה שלך כאן ⇓